sjukhus

Idag har jag varit på sjukhuset.
Två gånger...
Jag HATAR sjukhus.
Ånget. Sorg. Minnen. Panik. TAMIGHÄRIFRÅNNU.
Ifrån lukten, sängarna, kläderna, sprutorna. allt.
Nej, det är inget ställe jag väljer att vistas på frivilligt.
Med mig är allt okej, och egentligen är det okej med alla runtom också.
Det var inget allt för allvarligt som jag behöver skriva om här.

Sjukt att ett ställe, en byggnad kan framkalla sådana känslor.
Men det stället gör mig rädd.
Jag är rädd för döden.
Det är något jag vet att jag kommer få komma nära igen,
men tanken på det gör mig livrädd.
Orkar inte med den tanken, vill ha frid i den tanken men det går inte.
Är rädd för det varje dag.
Att mina närmsta, min familj, mina vänner ska försvinna, och jag vet att det är så livet funkar.
Jag kommer få vara med om att någon nära dör, och jag själv kommer också att gå det ödet till mötes någon gång.
Men det är läskigt....

Dom tog mig till en plats där inget växte
Till en plats där bara skuggorna i dammet hade tid
Dom tog mig till en sal, ett solblekt sjukhus
Där alla dörrar var så tunga att dom inte krävde lås

Kent - Sjukhus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0